چوب

خرید الوار چوب گردو

خرید الوار چوب گردو

بسیاری از افراد برای مقاصد و کاربری های مختلف نیاز به خرید الوار چوب گردو دارند. در صورتی که شما هم نیاز به خرید الوار چوب گردو دارید، توصیه می کنیم با توجه به تنوعی که این محصولات دارند، الوارهایی را برای خرید انتخاب کنید که مشخصات مطلوب را برای کاربری مدنظر شما داشته باشند.

اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید می توانید با فروشندگان و تامین کنندگان معتبر الوار جوب مشورت کنید تا اطلاعات لازم را در ار تباط با این محصولات در اختیار شما قرار دهند. ما در ادامه نکات بیشتری را در این مورد در اختیار کاربران محترم قرار خواهیم داد.

خرید الوار چوب گردو

خرید الوار چوب گردو

راهنمای خرید الوار چوب گردو

از چوب گردو از سال های بسیار دور در کاربردهای بسیار متنوعی استفاده شده است. این کاربردها طیف وسیعی از کاربری های سنتی و مدرن را در بر می گیرد. اما اگر قصد خرید چوب گردو را دارید، به یاد داشته باشید که در انتخاب الوار باید به مشخصات و ویژگی های آن توجه داشت.

برخی از الوارها هستند که ویژگی های خاصی برای برش یا کنده کاری (در مقاصد و کاربری های مختلف مانند تولید مبلمان) نیاز دارند. این در حالی است که مشخصات فیزیکی و ابعاد و یا سایر مشخصات فیزیکی این الوارها استفاده از آن ها را برای این مقاصد بسیار سخت خواهد کرد.

الوارهای به دست آمده از چوب گردو با الوار درختان دیگر با هم تفاوت های دیگری دارند که هنگام خرید الوار چوب گردو باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید.

به طور کلی اگر قصد استفاده از چوب گردو یا درخت های چنار، کاج و چوب درختان دیگر را دارید باید به ویژگی های زیر توجه کنید:

کسب اطلاعات بیشتر: خرید نئوپان ملامینه

1. رنگ پذیری الوار

رنگ پذیر بودن الوار یکی از مهم ترین مشخصات و ویژگی هایی است که در زمان انتخاب نوع الوار باید به آن توجه کنید. برای همین در صورت نیاز به خرید الوار چوب گردو یا چوب سایر درختان بررسی کنید که آیا الوارهای خریداری شده رنگ پذیری بالایی دارند. یا این که امکان ایجاد رنگ های مختلف و پوشش دهی مناسب را ندارند.

البته این ویژگی در کاربری هایی که در ادامه نیاز به رنگ کردن چوب برای تولید محصول نهایی است مهم است

2. امکان برش الوار

بسیاری از کاربران و افرادی که از الوار برای تولید محصولات مختلف مانند انواع مبل استفاده می کنند، پس از خرید الوار نیاز به برش آن در ابعاد مناسب به منظور تولید محصولات نهایی دارند.

در این موارد برش پذیری چوب بسیار مهم است و در صورتی که امکان برش دادن الوار در ابعاد مناسب بدون هدر رفت و تولید نخاله و خرده چوب (بیش از حد معمول) وجود نداشته باشد، شاید بخش اعظم الوارها به ضایعات چوب تبدیل و در ادامه پروسه غیر قابل استفاده خواهند بود.

هنگام خرید الوار چوب گردو نیز با توجه به این که این محصولات در کاربری های متنوعی برای ساخت محصولات چوبی، تزئینی یا کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند در مورد قابلیت برش دادن الوارها به ابعاد مناسب دقت بیشتری داشته باشید.

3. امکان کنده کاری روی الوار

کنده کاری روی چوب یکی از هنرهایی است که از گذشته تا به امروز بسیار مورد توجه بوده است. کنده کاری های زیبا و ظریف می تواند چوب را به یک محصول تزئینی یا مناسب برای دکوراسیون تبدیل کند.

برخی از چوب ها هستند که کنده کاری روی آن ها با ظرافت بسیار بالایی ممکن است. برای همین گزینه مناسبی برای تولید محصولات کنده کاری شده محسوب می شوند.

برای همین ویژگی دیگری که هنگام خرید الوار چوب گردو باید به آن توجه داشت امکان کنده کاری در کاربری های خاص است که نیاز به این ویژگی و قابلیت ایجاد طرح روی چوب برای تولید محصولات با کیفیت و دارای مشخصات مطلوب باشد.

4. قابلیت پرداخت سطحی

در بسیاری از کاربردها نیاز است تا سطح چوب برای دست یافتن به ویژگی های ایده ال مدنظر پرداخت شود. برای همین توصیه می شود که قابلیت پرداخت سطحی هنگام خرید چوب گردو نیز مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلی از این لحاظ به وجود نیاید.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید نئوپان

سایر عوامل تاثیرگذار:

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا که برای استفاده از الوار در کاربری های متعدد به منظور تسهیل پروسه تولید و دست یافتن به محصولات با کیفیت باید مورد توجه قرار گیرد، ویژگی های دیگری هستند که باید در ارتباط با خرید انواع الوار و خرید الوار چوب گردو به خاطر داشته باشید.

برخی از این ویژگی ها که ممکن است مهم باشند عبارت هستند از:

مقاومت مکانیکی چوب

مقاومت مکانیکی چوب یا الوار تولید شده از آن در برابر ضربه های احتمالی و فشارهایی که ممکن است بر آن وارد شود یکی از ویژگی هایی است که باعث افزایش طول عمر محصولات تولید شده با الوار چوب درختان خواهد شد.

در زمان خرید الوار چوب گردو نیز دارا بودن استحکام مکانیکی بالا یکی از ویژگی های مثبتی است که نشان می دهد الوار کیفیت بالاتری دارد.

خرید الوار چوب گردو

خرید الوار چوب گردو

امکان استفاده از مواد ضد قارچ، ضد رطوبت و ضد حریق

چوب یکی از محصولاتی است که ممکن است در معرض رطوبت قرار گیرد و یا این که شرایط مناسب برای رشد قارچ ها در آن به وجود آید.

علاوه بر این در مواردی شاید نیاز باشد الوار در برابر حریق یا آتش (در حد امکان) عایق باشد و به زودی آتش نگیرد.

در این کاربردها امکان استفاده از موادی که دارای خواص ضد رطوبت هستند و یا از رشد قارچ ها جلوگیری می کنند در کنار استفاده از موادی که مانع از آتش گرفتن سریع چوب می شوند ویژگی مهمی است که در صورت نیاز به تولید محصول با کیفیت و با دوام باید مدنظر قرار گیرد.

هنگام خرید الوار چوب گردو نیز باید به این مهم توجه داشته باشید و برای کاربردهایی که چوب گردو در معرض رطوبت، رشد قارچ ها و یا حریق قرار می گیرد، باید در حد امکان الوارهای دارای ویژگی های مطلوب را برای خرید انتخاب کرد.

توجه به خشک بودن چوب هنگام خرید الوار چوب گردو

خشک و یا مرطوب بودن الوار یکی از ویژگی های مهمی است که در زمان خرید الوار چوب گردو باعث تاثیر بر تصمیم گیری خریداران خواهد شد.

در واقع خشک بودن الوار یکی از مشخصه های مهمی است که باید در محصول عرضه شده به بازار وجود داشته باشد.

روش خشک کردن الوار

با استفاده از روش های سنتی یا صنعتی امکان خشک کردن الوار چوب انواع درختان وجود دارد و برای چوب گردو نیز این روش ها استفاده می شوند.

نکته مهم این است که درصد رطوبت (که از آن به عنوان رطوبت ایده آل یاد می شود) ممکن است در انواع الوار متفاوت باشد و برای همین بهتر است در ارتباط با این موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورید.

البته این رطوبت به طور معمول می تواند در بازه ای استاندارد در حدود 10 درصد یا کمتر باشد تا بتوان از کیفیت الوار مطمئن شد.

حال که به ویژگی هایی که الوار باید داشته باشد اشاره شد، به طور خلاصه نگاهی به اهمیت چوب گردو خواهیم کرد.

ویژگی های چوب گردو چیست؟

چوب گردو جزو چوب هایی است که دارای دوام بالایی است و با توجه به مشخصات خود جزو چوب های خوشکار و منحصر به فرد محسوب می شود.

چوب گردو دارای شهرت بسیار زیادی در مقیاس بین المللی است و برای همین است که تقاضا برای خرید الوار چوب گردو بالا است و از آن در کاربردهایی استفاده می شود که شاید چوب بسیاری از درختان قابل استفاده نباشد.

برای مثال امکان صیقل پذیری چوب گردو یکی از این مشخصه ها است که شرایط لازم برای کنده کاری و ایجاد سطحی هموار و زیبا فراهم خواهد کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید ترمووود

خرید الوار چوب گردو برای تولید مبلمان

مبل هایی که با استفاده از چوب گردو ساخته می شوند دارای کیفیت بالایی بوده و برای همین جزو مبلمان های گران قیمت در بازار محسوب می شوند که طرفداران خاص خود را دارند. ممکن است شما هم شاهد فروش مبل ساخته شده از چوب گردو در بسیاری از مراکز عرضه مبلمان شیک و گران قیمت بوده اید.

در واقع یکی از مهم ترین کاربری هایی که نیاز به استفاده از الوار چوب گردو در آن می باشد، در صنایع تولید انواع مبلمان برای منازل است.

بهترین راه برای خرید الوار چوب گردو

امروزه فروشندگان متعددی هستند که امکان تامین نیاز خریداران الوار در بازار را دارند. در صورت نیاز به خرید الوار چوب گردو می توانید از روش های سنتی و یا امروزی برای پیدا کردن بهترین عرضه کنندگان این محصولات در بازار داخلی کشور استفاده کنید.

البته بهتر است ابتدا با انواع محصولات و کیفیت الوارهایی که توسط عرضه کنندگان انواع الوار در بازار به فروش می رسد آشنا شوید. علاوه بر این لازم است که با کمی جستجو در بازار بهترین فروشندگان را که بهترین قیمت را برای محصولات خود پیشنهاد می دهند پیدا کنید.

خوشبختانه با گسترش استفاده از فضای مجازی پیدا کردن فروشندگان و تامین کنندگان الوار که امکان خرید الوار چوب گردو با بهترین قیمت از آن ها وجود دارد کار سختی نیست. برای همین با صرف کمی وقت می توانید بهترین الوار چوب گردو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای خرید پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *